Update MijnGezondheid.net (MGN)
Vanaf heden kunt u medicatie bestellen, afspraken maken, uitslagen inzien en nog veel meer via MGN , dit kan zowel via de App (MEDGEMAK) als via de Website (https://home.mijngezondheid.net)
Heeft u vragen over het gebruik van de app/website vragen wij u zich te richten tot https://home.mijngezondheid.net/ondersteuning/
u kunt hier veelgestelde vragen vinden of chatten met de chatbot ‘Robin’.
We krijgen veel vragen over het feit dat medicatie niet bestelbaar is. Dit kan verschillende oorzaken hebben, hieronder een aantal voorbeelden.
Waarom kan ik niet al mijn medicatie bestellen via MijnGezondheid.net?
Afhankelijk van wie MijnGezondheid.net aan u aanbiedt (huisarts, apotheek of beide), kunt u meerdere medicijnen wel of niet bestellen. Mocht u een bepaald medicijn niet kunnen bestellen, dan kunt u dit medicijn eventueel aanvragen door een bericht te sturen naar uw huisarts via ‘Nieuw bericht’ in ‘Mijn berichten’.
Ik kan niet al mijn medicatie bestellen, waarom niet?
U ziet in MedGemak en MGn alle actuele medicatie, d.w.z. de geneesmiddelen die u daadwerkelijk gebruikt. Of u bepaalde middelen kunt bestellen, hangt af van de volgende factoren
Welke afspraken zijn er tussen zorgverleners? Mogelijk hebben uw huisarts en apotheek samen afspraken gemaakt, waardoor niet alles besteld kan worden. Vaak gaat dit dan om receptplichtige medicatie.
- Recepten via de specialist kunt u alleen bestellen indien er nog herhalingen beschikbaar zijn.
- Tijdelijke medicatie, medicatie die u net gestart bent of wel eens gebruikt, vallen niet onder chronische medicatie en kunnen daarom niet herhaalt worden.
- Onder andere Opiaten, slaapmiddelen, pijnstillers (NSAIDS), antibiotica zijn uitgesloten van herhaling via MGN.
Terug naar overzicht